Intenzivno istraživanje pokazuje da prosečni posetilac provodi samo 3 sekunde na veb sajtu pre odlučivanja da li da nastavi ili da ga napusti.

Pravilo 3 sekunde

Ovo je pravilo pre svih pravila. Intenzivna istraživanja pokazuju da prosečan posetilac troši samo 3 sekunde, na sajtu pre nego što odluči da li želi da ide dalje na sajtu ili da ga napusti. Ukoliko web sajt ne privuče pažnju posetioca u te prelomne 3 sekunde, posetilac obično odlazi na neki drugi, konkurentni sajt.

Veoma je važno da na glavnoj stranici Vašeg web sajta pokažete pravu poruku usmerenu na vašu usku ciljnu grupu, u kombinaciji sa profesionalnim i dopadljivim dizajnom. Web sajt treba da bude organizovan na način da je jednostavan za navigaciju kako biste omogućili posetiocima da brzo pronađu informacije koje traže.

Internet može da stvori fenomenalnu poslovnu priliku, ili preko noći može postati Vaša najgora noćna mora ako Vaša konkurencija nauči da ga koristi bolje od Vas!

Svaki uspešan sajt bi trebalo da:

Sva pravila za oglašavanje na internetu koja smo naveli mogu doneti visoke rezultate u smislu posećenosti i prodaje usluga/proizvoda i učiniti Vaš web sajt uspešnim.

5 pravila za uspešan web sajt:

Pravilo 1
Slike moraju biti izuzetne i prepoznatljive
  • Pomoću slika ciljate svoju tržišnu grupu
  • Privlačite pažnju
  • 55% komunikacije je vizuelno. Taj odnos važi i za web sajtove takođe.
Prva važna stvar o web stranici je da li ili ne privlači pažnju. Na web sajtu mora da postoji nešto što je karakteristično i zaista se izdvaja. Pribavite originalne fotografije, po mogućstvu napravite video o vašim uslugama ili proizvodima. Važno je da na vašem web sajtu pokažete poruku usmerenu na vašu usku ciljnu grupu, u kombinaciji sa profesionalnim i dopadljivim dizajnom.
Pravilo 1
Pravilo 2
Privucite pažnju upečatljivim naslovima
  • Reci mi šta želiš da mi kažeš za 3,2 sekunde
Najefikasniji sajtovi imaju naslov koji prati ovo važno pravilo: "Reci mi šta želiš da mi kažeš za 3,2 sekunde." Naslov svakog teksta na web sajtu bi trebalo da predstavi poruku teksta utičući na posetioca da nastavi čitanje za više informacija. Naslov treba da bude ubedljiv. Oglašavanje je način dodavanja snage za sve ostalo što radite. Oglase često možemo da tretiramo kao " bombardovanja dugog dometa" koje omekša tržište pre nego što pošaljete trupe.
Pravilo 2
Pravilo 3
Sadržaj je "kralj"
  • Usredsredite se na posetioca - ne na vas
  • Usredsredite se na prednosti - ne na karakteristike
  • Koristite tekst u formi nabrajanja
Nakon što naslov teksta zaintrigira, svaka sledeća rečenica bi trebalo da otkriva "priču" koju želite da kažete i da privuče čitaoca da nastavi sa čitanjem. Tekst web sajta mora da se fokusira na Vaše posetioce, ne na vas. Najveća greška većine sajtova je što su fokusirani sami na sebe. Kao i naslov, tekst paragrafa treba da bude orijentisan na dobit. Nemojte mi reći šta je to. Recite mi zašto je to važno.
Pravilo 3
Pravilo 4
Uključite poziv na akciju (eng. call to action)
  • Posetioci Vašeg sajta treba da imaju razloga zašto bi trebalo da zovu baš Vas umesto vaših konkurenata
  • Ovo može biti ponuda, bonus, korist od preduzimanja akcije na sajtu
Benefit poziva na akciju je uvek velik: "Prijavite se za besplatan izveštaj...." , „Prvi koji odgovori dobija xx popust...." Rezultat naših analiza internet stranica jeste saznanje da POZIV NA AKCIJU u donjem delu stranice zapravo povećava odziv čitaoca sajta. Dovoljno je da na svaku stranu web sajta postavite malu informaciju koja kaže: "Da, pošalji mi više informacija", a onda nekoliko redova gde posetioci popunjavaju njihove kontakt informacije. Naša teorija je da je ovakav poziv na akciju neobavezujući način reagovanja posetilaca i uvek povećava odziv potencijalnih klijenata/kupaca u odnosu na web stranice koje nemaju POZIV NA AKCIJU.
Pravilo 4
Pravilo 5
Napravite landing stranicu za svaki proizvod / uslugu
Da bi poslovanje preko vašeg sajta bilo efikasno, sajt bi trebalo da ima specifične odredišne stranice koje sadrže ono šta potencijalni kupac traži. Odredišna stranica (eng. Landing page) služi da prikaže tačno ono šta posetioci traže. Svaka odredišna stranica mora da bude urađena u skladu sa prva 4 pravila koja smo naveli. Korišćenjem ovih pravila, odredišna stranica (eng. landing page) će:
  • Povećati odnos konverzije (eng. Conversion rate) i do 400%
  • Ostvariti nižu stopu odbacivanja - eng. Bounce rate
  • Povećati broja poziva i profit za vašu kompaniju.
Pravilo 5

Objašnjenja:

Conversion rate

Stopa konverzije je procenat korisnika koji preduzmu željene akcije. Arhetipski primer stope konverzije je procenat posetilaca sajta koji kupuju nešto na sajtu. Primer: Sajt e-trgovine posećuje 100.000 ljudi tokom aprila meseca. Tokom tog meseca 2.000 korisnika kupilo je nešto sa sajta. Stoga, stopa konverzije sajta iznosi 2.000 / 100.000 = 2%.

Landing page

Landing page (srp. stranica za sletenja) je ona web stranica koja se pojavljuje kada se klikne na rezultat optimizovane pretrage ili na link u okviru internet oglašavanja.

Recommended Posts